čtvrtek 16. srpna 2012

Jak a proč jsem začala
Svůj blog jsem chtěla zahájit příspěvkem o tom, že se ze mě stal Metráček. Ale fakt nevím, jak to je (o tom později - viz neděle 26. 8. 2012). Minulý týden, kdy jsem se rozhodla začít hubnout, jsem si ve Slevomatu koupila váhu Exacta, která - jak slibovala reklama - váží nejen kila, ale i tuky, podíl svalové hmoty a podíl vody. Samozřejmě hned, jak mi váhu dovezli, jsem se zvážila a měla jsem šok!!! Váha mi ukázala 104,8kg. Nechtěla jsem tomu věřit. Naposledy jsem se vážila asi před dvěma lety u lékařky a už tehdy mi váha ukázala 92 kg, což jsem sestřičce ani nechtěla věřit.
Sama jsem si říkala, jak jsem to mohla nechat dojít tak daleko. Příčiny vidím v několika věcech:
1. neměla jsem váhu, neměřila jsem se a při pohledu do zrcadla jsem klamala sama sebe, že to ještě není tak špatné (je!!)
2. nevarovalo mě ani to, že si kupuju čím dál tím větší číslo oblečení (proč?)
3. lidi mě mají rádi (to se mám, že) a nikdy mi to neřekli přímo (jste fakt hodní, moji milí)...a neříkám, že měli..stejně bych jim nevěřila, jak se znám...na všechno si musím přijít sama.
4. špatná životospráva - hlavně večer po příchodu z práce se přejídám
5. málo pohybu
Vždycky o mně říkali, že jsem holka krev a mlíko. Prakticky od puberty bojuju s nadváhou. Nejvíc jsem vždycky zhubla v zahraničí - při pobytu v USA (ano, opravdu!) a při au-pair galejích ve Francii (o tom snad jindy). Prostě vím, že ze mě nikdy nebude super štíhlá modelka, ale vím, že to může být o dost lepší než je to teď.
Hlavní rozhodnutí jít do toho přišlo na takové menší rodinné akci - asi 230 lidí :-) Ano, všichni tihle lidé jsou moje rodina a to tam nebyli ani zdaleka všichni. Bylo tam ale hodně příbuzných, které jsem dlouho neviděla a bohužel mě většina z nich nepoznala. Co hůř - viděla jsem, že se zděsili, když zjistili, že tohle jsem já. Fakt už to nechci nikdy zažít.
Ale hubnout kvůli jiným lidem by pro mě nebyla motivace. Chci to, co každý - vypadat líp, cítit se zdravá a být fit.
Nebudu držet žádnou drastickou dietu (to už mám taky v životě za sebou), ale chci změnit jídelníček (méně kalorií, méně tuku, méně sacharidů) a chci pravidelný pohyb.
Chtěla bych hledat zajímavé nízkokalorické recepty a publikovat je na svém blogu. Třeba to pomůže i jiným. Budu ráda, pokud se ke mně kdokoli přidá. Prosím pište, komentujte, nešetřte mě. Pracuju s lidma, jsem v politice (na místní úrovni), takže vydržím leccos :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat