pondělí 27. srpna 2012

20. 8. - 23. 8. 2012 Den 5 - 8
V těchto dnech stále objevuji, co můžu a co nemůžu jíst, příp. v jakém množství.
Na večeři si ráda dávám kuskus. Dříve jsem ho do hrnce sypala tak nějak od oka a často se pak přejedla. Teď jsem si odvážila 80g, což je 1200 kJ. Myslím, že příště si dám 50g a bude to bohatě stačit. Když si k tomu dáte hodně zeleniny, tak se z toho pohodlně najíte.
Na další večeři jsem měla těstovinový salát, do kterého jsem si dala 2 lžíce majonézy. Majonéza je další věc, která hodně zvyšuje přijaté kJ a tuky, takže pro příště si ji taky odpustím :-) Uvažuju taky, jestli bych neměla uhlovodany (tedy chleba, těstoviny, kuskus, atd.) úplně z večeří vypustit. Přiznám se, že moc ale nevím, čím to nahradit. Budu v tomto směru muset udělat ještě nějaký průzkum.
V každém případě vidím, že je důležité každý den chodit. Pokud chodím, nemám problém se do 5000 kJ vejít. Pokud nechodím (zatím to bylo jen jeden den), tak s touto hranicí dost bojuju.
kalorických tabulkách mi spočítali, že abych hubla optimální půl kilo za týden, měla bych mít výdej energie o cca 2000 kJ vyšší než příjem energie. Pokud jdu chodit, není problém to zvládnout. Pokud nejdu, málokdy se to povede.
Ve čtvrtek 23. 8. jsem se domluvila na "kávu" s kamarádkou Ivou. Šly jsme do jedné cukrárny a já si říkala, co si asi tak dám. Obvykle to byla káva jako latte, cappuccino, apod., k tomu nějaký zákusek nebo pohár. To jsem si říkala, že nechci. Vím, jak to dopadlo minule s pařížskou kávou. Iva je štíhlá a nic nejí, takže to bylo jednodušší - věděla jsem, že mě nebude lákat dát si něco sladkého. Navrhla dát si fresh juice. Nechala jsem si namíchat pomerančový a mrkvový. Měla jsem "strach", aby i ten nebyl moc kalorický, ale v tabulkách jsem pak zjistila, že není nic lepšího, co bych si mohla v cukrárně dát - asi kromě kávy a čaje, ale kávy už jsem měla ten den dvě a na čaj bylo moc teplo.
Stále bojuju s množstvím tekutin. Málo piju. Snažím se na to myslet, ale ještě se mi ani jeden den nepovedlo vypít víc než 1,5 l. Nevím vůbec, jestli kávu můžu k tekutinám řadit - pak by to nebyl ani ten litr a půl.
Další zjištění:
1. sterilovaná kukuřice Bonduelle - není jedno, kolik si jí dám (jak jsem si myslela). Běžně jsem si dávala půl velké konzervy, což je 515 kJ. Když si dám jen dvě lžíce (naprosto to stačí) je to jen 121 kJ.
2. s ovocem to taky nemůžu přehánět, protože pak přešvihnu "povolenou" denní dávku sacharidů.

Žádné komentáře:

Okomentovat