pondělí 27. srpna 2012

Domácí müsli a la já
Proč si je jednoduše nekoupím? Mám dva důvody: 1. kupované müsli mi připadají hrozně sladké, 2. když si je udělám sama, můžu si do nich dát, co mám ráda (a mám kontrolu, co v nich je).
Nejdřív se mi do vlastních müsli nechtělo pouštět. Všude jsem četla složité recepty na müsli v troubě, atd. Pak mi kamarádka Petra ukázala, jak si dělá müsli na pánvičce a už to bylo. Müsli nekupuju už nějaký ten pátek.
Tento recept je podle mě méně kalorický, méně sladký, zdravější a možná i levnější než kupované müsli.

Ingredience:
250g ovesné vločky (já kupuju značku Bílý Mlýn Kepka)
1 malý sáček dýňových semínek
1 malý sáček slunečnicových semínek
1 malý sáček rozinek
1 malý sáček brusinek
polovina sáčku sekaných mandlí
lžíce ořechového oleje
2 lžíce medu

Postup:
Na pánvičce si rozehřeju ořechový olej, nasypu ovesné vločky a chvíli je pražím. Potom postupně přisypu dýňová a slunečnicová semínka, rozinky a brusinky (obojí si nejdřív propláchnu v teplé vodě), mandle. Přiliju dvě lžíce medu a vše chvíli míchám a pražím. A müsli jsou hotové! Žádná věda :-)
Toto množství mi vydrží 3 týdny, pokud si müsli dávám denně na snídani.

Samozřejmě si do müsli můžete přidat cokoli chcete. Sušený ananas, jahody, borůvky, atd. Samozřejmě bych dala přednost nesířenému a nedoslazovanému sušenému ovoci.

Žádné komentáře:

Okomentovat