sobota 1. září 2012

27. - 31. 8. 2012 Den 12 - 16
Tento týden jsem zaznamenala pár plus a pár mínus. Začnu pozitivně :-)
Všech pět dnů se mi podařilo udržet příjem pod 5000 kJ. Zjistila jsem, že to pro mě není až takový problém. Mínus (první!) je, že jím pořád dokola to stejné. Snad jen kromě obědů. Chodím na obědy k mamce. Jsem svobodná. Mamka je v důchodu a bydlí v jednom domě s babičkou - ta je pochopitelně taky v důchodu :-) Vaří každý den pro ně dvě, tak jsme se domluvily, že jí přispěju a ona toho uvaří o krapet víc i pro mě. Aspoň se vidíme a pokecáme. Mamka vaří dobře a podle tabulek i zdravě...ale tuším, že to teď dělá tak trochu kvůli mně. To je můj úkol pro příští týden. Sepsat si a najít recepty a začít si vařit sama. Můžu si to v krabičce přenést k mamce a i tak s nimi můžu poobědvat. Nechci svým hubnutím nikoho omezovat :-)

Pokud jde o jídlo, tento týden jsem snědla jen jednu věc, která mě mrzí - a to pizza chléb. Neměla jsem ho sice moc (max. 100g), ale dala jsem si ho k salátu, což jsem vůbec nemusela - byl dost vydatný. A kdybych náhodou měla ještě potom hlad, mohla jsem si dát doma třeba žitný chléb. Zase další poučení :-)

Hledala jsem si nějaké zajímavé blogy, kde bych se mohla inspirovat, ale z českých mě nic nezaujalo (možná, že jsem jen neměla štěstí a nenarazila na něco zajímavého) a z anglicky psaných jsem jich našla taky jen pár.
Nejvíc mě asi zaujal blog Taralynn McNitt Undressed Skeleton (už ten název!). Ten chci ještě víc prozkoumat - je hodně inspirativní.
Už delší dobu sleduju blog Lucie Dvořákové Chez Lucie, ale její úžasné dorty si teď budu muset odpustit :-) Díky Lucii jsem se dostala k zajímavé stránce The Daring Kitchen a chtěla se přihlásit k výzvám tzv. Odvážných kuchařů (daring cooks). Každý měsíc je vybrán jeden člověk přihlášený na této stránce a ostatní jsou vyzváni, aby uvařili podle jeho receptu. Možná se to může zdát bláznivé, že se chci přihlásit k výzvám na stránkách o vaření teď, když chci zhubnout, ale přečetla jsem si podmínky a můžu se od daného receptu trochu odchýlit, takže moje výzva bude uvařit dané jídlo s menším obsahem tuku. Pokud to nepůjde - jsou věci, které nejde tímto způsobem "kazit" (jako např. boeuf bourguignon) - tak si prostě jednou za čas zahřeším nebo výzvu vynechám (to je taky možné). Zatím mám nadšení, ale bohužel nějak mě do The Daring Kitchen nechtějí přijmout. Na stránky jsem se chtěla zapsat, jak je to běžné u každé stránky s registrací. Zaregistrovali mě, ale neposlali mi heslo. Napsala jsem jim teď e-mail, tak uvidíme...o dalším vývoji budu informovat :-)

Pořád jsem bojovala s tím, že málo piju. Chvíli na to myslím, ale pak zapomenu a zjistím, že už jsem několik hodin nepila. Inspiraci jsem našla u výše zmíněné Taralynn. Více viz v příspěvku Můj hydratační pitný režim :-) Musím říct, že toto je další plus - používám to jen tři dny, ale všechny tři dny jsem vypila min. 2 litry čisté vody.

Pokračuju taky v každodenním chození. Dnes (pátek 31. 8.) ale dost hustě pršelo. I tak jsem vyrazila v rámci hesla "If you wait for perfect conditions, you'll never get anything done." (Pokud budeš čekat na skvělé podmínky, nikdy nic neuděláš) Po 15 minutách jsem byla promočená jak já tak Calimero, tak jsem se obrátila a šla domů. Takže nakonec jsem šla jen 25 minut a spálila jen 538 kJ, ale říkám si lepší něco než nic. Přesto si buď budu muset koupit lepší (nepromokavou) bundu nebo (-lépe řečeno - a) si vymyslet i jiný druh pohybu...třeba cvičení. Ale teď mám k tomu šílený odpor....no, budu se muset překonat. Ale žádný věšák na šaty ve formě rotopedu si rozhodně domů nepořídím.
www.lifeisfit.com

Poslední a největší mínus je, že minulou neděli se váha zbláznila. Pamatujete? Poprvé jsem měla 104,8 a o týden později 92,6 kg. Dnes jsem se znovu vážila a mám 103,8 kg, takže první údaj byl správný (nevím, co ta váha v neděli blbla) a moje cesta bude delší, než jsem doufala. Ale ať nekončím smutně - za deset dnů jsem zhubla jedno kilo! Možná se tomu někdo zasměje - ona váží 104 kilo a má radost, ale řekla jsem si, že chci zhubnout jednou pro vždy a tak na to půjdu hezky pomalu a postupně - alespoň 0,5 kg týdně. A zatím to jde! Fakt mám radost! Navíc jsem zhubla i tuky - sice jen 0,4kg, ale přesto! Taky mi drobně stoupla svalová hmota a podíl vody, který mám ale pořád pod normou.

3 komentáře:

  1. Ahoj:) K tvému blogu jsem se dostala přes diskuzi na zeny.cz.. ale k tomu už jsem se vyjádřila právě tam. Zde ti píšu po přečtení pár článků a jsem ráda, že je tu konečně někdo, kdo si založil blog kvůli ZDRAVÉMU hubnutí. Většinou jsou to dočasné blogy při rozhodnutí shodit 10 kilo za měsíc při extrémních dietách a ideálu vychrtlé postavy... a to jde docela mimo mě. Jinak k tvému prvnímu minusu - taky jsem ze začátku jedla stále to samé, ale po delší době jsem od různých lidí nabrala plno různých typů a receptů, že je má strava pestřejší, než kdy předtím. A k tvé radosti - máš radost právem. Vzhledem k tomu, že za zdravé hubnutí se považuje hubnout kolem půl kila za týden, myslím že na to jdeš vážně dobře:)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá M., ani nevíš, jak jsi mě potěšila. Za prvé: konečně nějaký komentář! :-) Za druhé: a dokonce pozitivní. Za třetí: to, co jsi napsala, je pro mě velká motivace a opravdu MOC ti za to děkuji!

    OdpovědětVymazat
  3. Teď jsem si přečetla i diskusi na zeny.cz a našla tam odkaz na tvůj web http://thewayoflife.xf.cz/index.htm Je moc dobrý! Budu ho určitě sledovat.

    OdpovědětVymazat